2018 - 60 jarig jubileum van de fotoclub

Amateur Fotografen Vereniging Veendam

Onze club, kortweg AFV Veendam, vierde in mei 2018 haar 60 jarig bestaan. Het jubileum werd met diverse activiteiten gevierd.

• Een fotowedstrijd voor de jeugd t/m 16 jaar
    2 leeftijdsgroepen 6 t/m 11 jaar en 12 t/m 16 jaar.
  • Expositie "60 keer Veendam" in vanBeresteijn.
  • Fotoavond met Maartje Roos.

De oprichting.
In 1958, het jaar van oprichting, zag het leven van alledag er heel anders uit dan het leven van nu.  Weinig mensen hadden een auto, voor voetbal op de TV moest je naar het café en daar zat je dan met wel 50 mensen te “genieten” van het kleine grijze beeldschermpje, ergens vooraan in de zaal zo’n 15 meter verderop.

Fotografie 60 jaar geleden en nu.
Ook in de wereld van de fotografie heeft zich intussen een ware revolutie voorgedaan,van analoog naar digitaal.  Vroeger werden foto’s gemaakt in de donkere kamer, nu worden foto’s bekeken en  bewerkt achter de de computer.

Steeds meer mensen fotograferen en delen hun foto's digitaal.
Het fotograferen biedt immers zoveel mogelijkheden tegenwoordig.
Naast de spiegelreflex of ander fototoestel wordt steeds meer de smartphone gebruikt. Bovendien is de kwaliteit van digitale foto’s steeds beter geworden.